A casco jövője tíz év múlva

Az egész autós társadalom, és így a casco biztosítások száma is gyökeresen át fog alakulni.

Egy friss, amerikai tanulmány arról számol be, hogy a gépjárművet szabadság és státusszimbólumaként kezelő Egyesült Államokban is folyamatosan esik vissza gépkocsik népszerűsége a fiatalok körében. Ráadásul a hét százalékot meghaladó visszaesés korántsem egyenlő a nemek eloszlásában: a fiatal férfiaknál több mint 10, a nőknél pedig alig 5 százalékkal esett vissza a gépkocsi birtoklás. Ez azért is fontos, mert a nők a kisebb, gazdaságosabb gépkocsikat preferálják, amikkel háromszor kevesebb balesetet okoznak, mint az erősebbik nem tagjai - a kevesebb baleset pedig kevesebb kárhányadot takar, ami lejjebb nyomja a casco árakat.

Egyéb változások

A fiatalokra nem csak az jellemező, hogy - főleg az internet terjedése végett- nem érzik szükségesnek a gépjármű meglétét, mivel emberi kapcsolataikat, a neten illetve közösségi hálózatokon keresztül ápolják, hanem az is, hogy ha már van autójuk, akkor nem igazán szeretnek rá drága biztosításokat fizetni. Ezért - mivel idő kell a bonus-malus fokozatokhoz hasonló kedvezmények életbe léptetéshez - előszeretettel használják a telematikai rendszereket a KGFB és a casco biztosításuk díjainak kiszámításhoz. Elvégre ezzel az egyén vezetési stílusára szabható KGFB és casco díjak hozhatóak ki. Így a jövő az olcsóbb, és személyre szabható casco áraké - már ha marad egyáltalán casco. Ugyanis a robot-gépjárművekre nem szükséges cascót kötni, és már az Egyesült Államok négy államában is engedélyt adtak ezek közúti forgalomban való részvételére.