A CASCO virágzása

Eddig átlagosan évente 15 ezer CASCO szerződést kötöttek, amely szám az utóbbi években csak esett, hisz a válság beköszöntével sokan a biztosításokon spóroltak, és sokkal kevesebben vásároltak gépkocsit hitelre - amihez kötelezően kellett cascót kötni (ráadásul nem kevesen voltak azok sem, akik kénytelenek voltak visszaadni a banknak az eddig törlesztett gépkocsit).

Az idei évben mégis jelentős kötésszám-növekedést várnak a biztosítók, amellyel jócskán nőhet az eddig húsz százalékot sem sokkal meghaladó hazai CASCO- lefedettség. Ráadásul a CASCO elszakadhat a KGFB-től, és a szokásos novemberi kampányidőszak helyett egész évben sikertermékké válhat - megfelelő marketingstratégiával.

Éltető harmatcseppek

A növekedés első oka a CASCO árának a KGFB-t is túlszárnyaló zuhanása. A biztosítási díjak novemberben együttkötés esetén harmadával-felével is estek az előző évihez képest, míg a mögötte lévő szolgáltatás alig változott – és ez a tendencia ki fog nyúlni az egész évre. Az árváltozást segítette a rohamosan terjedő internetes és banki ügyintézés (amely jelentős adminisztrációs költségeket spórol meg a biztosítónak) a kárstatisztikák folyamatos szépülése, a felek közti árverseny és a hatósági szigor növekedése is (zéró tolerancia, objektív felelősség). Így pedig az gépkocsi tulajdonosoknak bőven megér havi kevesebb, mint ötezer forintot az, hogy ha ellopják/totálkárosra törik kocsijukat, akkor az értékének 90 százalékát készhez kapják.

A másik lényeges CASCO-tápanyag a biztosítás hihetetlen mód dinamikussá, rugalmassá válása. Már nem csak minimal-CASCO-ból köthetünk számtalan fajtát (ez a típus töredék árért csupán részszolgáltatásokat nyújt, de a jelenlegi gazdasági környezetben igen népszerű), hanem akár időlegesen is köthetünk ilyesfajta biztosítást. A mostani síszezonban például a legtöbb síelni utazó egyhetes villám CASCO-t köt gépkocsijára, hogy a kinti ismeretlen, erősen jeges útviszonyok közt is biztonságban tudja gépkocsiját.