A közlekedés evolúciója és kihatása a cascóra

Rohanó világunk változásaihoz a közösségi közlekedés is szépen lassan hozzáigazodik - ahogy érezhető ez a technológiai fejlődésben, az erősebb környezettudatosságban, vagy az alternatív meghajtások alkalmazásában.

Azonban az elkövetkező tíz évben három olyan változás is várható, amely alapvetően befolyásolja közösségi közlekedést, és a casco piacot. Az első ilyen tény, hogy egy friss kutatás szerint még >a gépkocsikat legfőképp prioritásként kezelő Egyesül Államokban is erőteljesen visszaesőben van a gépjármű birtoklási arány (és vágy) a fiatalok körében. Ráadásul a négykerekűek iránti érdektelenség dupla akkor a fiatal férfiak, mint a nők körében. A nők viszont a kisebb, energiatakarékosabb gépkocsikat helyezik előtérbe, és háromszor kevesebb balesetet okoznak, mint a férfiak. A kevesebb baleset pedig a kárstatisztikák szépülésen keresztül lejjebb viszi a casco árakat is.

Egyéb változások

A fiatalok nem csak hogy - főleg az internet terjedése végett - nem annyira szeretik a gépjárműveket, de ha már van nekik, akkor szeretik olcsón megúszni annak biztosításait. Mivel a bónusz-maluszhoz hasonló kedvezmények eléréshez évek kellenek, ezért kifejezetten kedvelik a telematikai rendszereket, amikkel vezetési stílus alapján, akár egy hónap után személyre szabható casco és KGFB árakat lehet kiróni. Mivel ez a rendszer igazságosabb, jobban belövi a kockázatokat, és 2013-tól úgyis minden frissen gyártott EU-s gépkocsit fel kell szerelni olyan eszközzel, amelyen keresztül a telematika megvalósítható, ezért elterjedése garantált (nálunk jövő év elején debütál). Így (a fentiek alapján) a casco árát tíz év múlva mindenki számára egyénileg állapítják majd meg, de alapvetően olcsóbb lesz, mint most - már ha lesz egyáltalán casco. ugyanis a robotautók előretörése mind technikailag, mind jogilag igen gyors, és számukra nem kell casco biztosítást kötni.