A technikai fejlődés viheti le a casco árát

Az Európai Unió különböző szervei egyre-másra hozzák azokat a határozatokat, amiknek hatására a jövő autói sokkal, de sokkal biztonságosabbak lesznek az elkövetkező egy két évben.

2015-től több olyan kötelező biztonságtechnikai felszerelés is kötelező lesz minden Európában forgalomba hozott gépkocsiban, amelyek jelentősen csökkenteni fogják a balesetek sokaságát és súlyosságát egyaránt. Ezek legfontosabbika az automatikus, GPS alapú segélyhívó rendszer, amely többek közt a casco és a KGFB egyéni árazását lehetővé tévő telematikai rendszerek telepítését is leegyszerűsíti.

Automatikus fékrendszer

Erre a helyzetre kontrázott rá a minap az Euro NCAP, amelynek döntése alapján csak az a gépkocsi kaphat ötcsillagos törésteszt-eredményt (ami sok márka számára alapvető), amely rendelkezik úgynevezett automatikus fékezőrendszerrel. Ezek lézerrel, radarral vagy egyéb módon érzékelik, ha valami akadály kerül hirtelen a gépkocsi elé- akár egy hirtelen fékezést, amit a gépkocsi előtt haladó autó volt kénytelen alkalmazni - és ekkor automatikusan használja a gépkocsi fékeit, így szinte nullára csökkentve a sofőr reakcióidejét. Ennek tömeges elterjedtsége esetén a NCAP számításai szerint 27 százalékkal csökkentenék a halálos és súlyos balesetek száma Európában. Ha pedig az összes két éven belül kötelezővé tevő technika elterjedne, az több mint 40 százalékkal csökkentené a balesetek számát- és ez hasonló mértékben vetné vissza a casco Európa-szintű árazását is. Sok cascóval foglakozó biztosító egyébként már most kedvezményt ad ilyen és hasonló felszereltségű gépkocsi tulajdonosoknak.