A Casco és a magyar átlag

Egy indexen is publikált friss felmérés kielemezte, hogy milyen gépjárműje van az átlag magyar honpolgárnak. A kimutatás szerint a hazai átlaggépjármű 12 esztendős is elmúlt, szürke/metál színű és Opel típusú (de a Suzuki, és Volkswagen is elég gyakori).

Ezzel is magyarázható, hogy a casco penetráció egy másik friss tanulmány szerint nem haladja meg a 26 százalékot, és a diplomások vagy a fővárosaik körében is mindössze 35 százalék - pedig a Budapestiek közül 10-ből 9 autóst ért már valamilyen káresemény.

Árnyaltabb kép

A felmérés azonban arra is rámutat, hogy a magyar átlaggépjármű átlagértéke 1,5 millió forint, amire már érdemes teljes körű cascót kötni - ám egy 12 éves szürke Opel nyilvánvalóan nem képvisel ekkora értéket. Tehát elviekben marad egy felsőbb, szűk réteg, akik gépkocsijának az értéke többszörösen meghaladja az átlagkocsi értékét, és a cascót is megengedhetik maguknak - de ők sem mindig teszik. Sőt, sokan szabadulnának tőle, ha tudnának. A hitelre vásárolt gépkocsikhoz ugyanis kötelező casco biztosítást kötni, a törlesztő részeltek lejártakor pedig a legtöbben azonnal felmondják a cascót is. Ez részben azért van, mert a kereskedő/bank által ajánlott csomagot kötötték meg, nem a piac legjobbját, nem tudván hogy ilyenkor szabadon választhatnak a casco csomagok közül – tehát egy váltással sokkal jobban járnának, mint egy lemondással. A felmérés arra is rávilágít, hogy a legnagyobb problémájuk az autósoknak a tavaly évi 91 ezer forintos évi árszinttel volt - ezért is érdemes a mostani KGFB kampányban újrakötni, hiszen együttes kötés esetén jelentős kedvezményeket adnak a biztosítók a cascóból.