Ha fontosak a szervizköltségek...

Jelenleg, amikor a gazdasági világválság újabb fordulattal igyekszik megfojtani az Európai Unió gazdaságélénkítő törekvéseit, minden forint számít - nem úgy, mint "békeidőben".

Havi kiadásaink egyik legfontosabb eleme a gépkocsi fenntartása, amelynek oroszlánrészét elviszi a benzin 430 forintos környéken lévő literenkénti ára, a casco éves, átlagosan 91 ezer forintos díja - és a hitel, már akinek van. Azonban a gépkocsipark állapota egyre öregszik, Magyarországon nemrég átlépte a 12 esztendőt, és egy ilyen idős gépkocsinál már ezek is jelentős kiadásösszeget képviselnek.

Milyen modellt válasszunk?

A mindenki által ismert „Opel, sose kop el” szlogen ellenére, aki olyan gépkocsit akart, amit alig kell szervizeztetni, az svéd vagy japán márkát választott. Azonban ezeken belül is a Mazda tűnt a legstrapabíróbbnak, legalábbis a „What a car?” autós magazin széleskörű felmérése szerint, amely azt vizsgálta, hogy garanciaidő után mennyire gyakran és mennyire komolyan kell szervizeztetni egy-egy márkát. De nem csak idén, hanem az elmúlt hét évben a Mazda volt a verseny győztese, ezért egyes biztosítók ez eredmény láttán már komolyan elgondolkodtak azon, hogy casco kedvezménnyel illetik a gyártó modelljeinek tulajdonosait.