Komoly gondokat okoznak a kátyúk

A hazai utak rossz állapota, a kátyúk sokasága és nagysága közbeszéd tárgya és sajnálatos módon hazánkra kifejezetten jellemző probléma.

Sokan nem hinnék, hogy 2012 első negyedévében a Magyar Közút Zrt. az általa kezelt közel 30 ezer kilométernyi úthálózaton több mint 207 ezer úthibát javított ki, 1,3 milliárd forintért, és közel 10 ezer tonna aszfalt felhasználásával. Ám ennek ellenére is, több mint 100.000 komolyabb kátyú maradt a magyar utakon- csak a szakértői becslések szerint, ezért érthető, hogy ezek komoly károkat okoznak az autósoknak. Ez a szám csak tovább fog növekedni az elkövetkező fagyban, ráadásul a hó eltakarja majd őket, így könnyebben belemehetünk.

Kátyúk okozta károk

Egy friss, reprezentatív felmérés szerint a gépjárműk 28,9 százalékában okoztak már kárt a kátyúk - ez a fővárosban 40 százalékra változik. A leggyakoribbak a gumi és az alvázkárok, vagy a hirtelen motorleállás és az ebből eredő műszaki problémák, de néha a kerék vagy az azt tartó tengely törik ki, amik már sokszázezer forintos károk. Minden kifizetett casco kár 3 százalékát teszik ki a kátyúkárok - ami a tavalyi évi 70 milliárdos bevételhez, és piac nem túl nyereséges voltához viszonyítva kicsivel több, mint 2 milliárd forintot jelent. Mivel a gépjárművek 26 százalékán van csak casco biztosítás, ezért tényleges kár túllépheti a 8 milliárdot is. Ezért fontos a casco biztosítás megléte - vagy egy, KGFB-hez kiegészítőként köthető kátyúkár-biztosítás beszerzése a mostani kampányban.