Közel másfél millió jármű nem közlekedhetne az utakon

Riasztó közleményt tett közzé a minap az Autós Nagykoalíció (ANK):

állításuk szerint a hazai autópark 30 százaléka nem vehetne részt a forgalomban különböző okok miatt. Számításuk szerint a hazai 4,5 milliós autópark (más források csak 4,2 millióval számolnak) javítására nincs elég kapacitás: a javítások gyakorisága, és a bejelentett műhelyek, illetve az ott dolgozók száma alapján mindössze a hazai autópark 40 százalékát javítják - legálisan. A többit vagy otthon, vagy különböző, illegális sufni szervizekben hegesztik meg, amely több veszélyt is hordoz magában.

A feketepiac veszélyei

A feketepiaci javítás amellett, hogy az ÁFA megspórolása véget olcsóbb, komoly veszélyekkel jár: a szerviz nem vállal semmilyen kötelezettséget az általa végzett munkáért. Vagyis, ha baleset ér minket a javítás vagy az új alkatrész hibájából, akkor anyagi felelősséget abban az esetben is nekünk kell vállalnunk, ha van casco biztosításunk - ugyanis a cascót fedező biztosítónak számláva kellene igazolnunk a javítást, amivel a szervizre lehetne terhelni a baleset kárértékét. Az ANK megállapítása szerint egyébként a hazai gépkocsik mintegy 30 százaléka alkalmatlan a forgalomban való közlekedésre: mintegy 250 ezer nem rendelkezik kötelező biztosítással, 525 ezernek nincs érvényes forgalmi vizsgája, a többi pedig nincs megfelelő műszaki állapotban a folyamatos üzemben tartáshoz.