Közép-Európai casco helyzet

A hazai casco-piac nincs jó helyzetben: az országos lefedettség úgyis csak 26 százalékos, ahogy a mini casco elindult hódító útjára, és egyre növekvő számú kötésszámokról számolnak be a biztosítók.

Az okot a bedőlt, devizahiteles gépkocsi tulajdonosokban kell keresni: hitelre vásárolt gépkocsikra kötelező cascót kötni, de a fizetésképtelenség után a járművet elviszi bank, így a casco is megszűnik - és ez a jelenség az utóbbi egy évben tömegessé vált. Azonban a helyzet így sem olyan rossz, mint a környező országokban- ugyanis közép Európában mi büszkélkedhetünk a második legnagyobb casco penetrációval.

Szomszédjaink helyzete

Szerbiában 3, Bulgáriában 5 százalékos a casco lefedettség, amely azt jelenti, hogy a felső tízezren kívül csak elvétve akadnak olyanok - legfőképp céges flották - , akik élnek a casco biztosítás lehetőségével. Ezt nagyban magyarázza, hogy a gépkocsik átlagos életkora Bulgáriában 16 év, és Szerbiában se sokkal jobb a helyzet - igaz mi is csúszunk le a 12 éves szintre. Romániában és Horvátországban minden ötödik, míg Csehországban minden negyedik gépjármű van biztosítva casco által. Minket csak a szlovének tudtak túlszárnyalni - igaz a különbség nagyobb, mint köztünk és a szerbek közt: náluk ugyanis minden második gépjármű rendelkezik cascóval.