Lecsapott a fagy: mire figyeljünk a gépkocsinknál?

Az egész Európán végigsöprő hideghullám nem hagyta ki a szórásból Magyarországot sem. Ám nálunk még nagyobb riadalmat okozott, ugyanis hazánkat eleddig megvédte a hidegtől a Kárpátok ölelése, így igen kellemes, enyhe telünk volt. Most viszont két hullámban csökkent nagymértékben a hőmérséklet: először a hónap elején esett nulla fokról mínusz 12-re a negatív rekord, majd hétfőn ez tovább zuhant egészen mínusz 26-ig - temérdek havat hozva magával. Az időjárás nyomán kialakult pánikot nem kell komolyan bennünk, azonban gépkocsinkat nem árt felkészíteni a váratlan hidegre.

A téli vezetés szabályairól és különlegességeiről már beszámoltunk, most nézzük meg milyen károkat okozhat a mínusz 26 fok gépkocsinknál. A fagy tönkreteheti az apróbb, már elhasználódottabb berendezéseket, akár menet közben is- így ezek cseréjét érdemes minél előbb megejteni. Egy öregebb, 5-6 éves akkumulátor beindítását is megakadályozhatja ez a hőmérséklet, amelyet egyes esetben felmelegítéssel lehet kezelni, de hosszabb távon mindenképpen jobban megéri egy új akkumulátor vételezése.

Öregebb gépkocsik esetén maga a hó súlya is kárt tehet a karosszériában, de ugyanezen okból egy korhadt fa vagy villanyoszlop is rádőlhet gépkocsinkra - ezért ilyenek alatt ne parkoljunk. Figyeljünk, hogy legyen nálunk -20 fokos hideget bőven kibíró fagyálló folyadék, és hogy hasonló tulajdonságú ablakmosó folyadékot használjunk. Nem árt, ha tartunk magunknál meleg takarót és elég benzin lötyög a tankban, ugyanis egy baleset során ezek menthetnek meg minket a hidegtől, amíg a segítségre várakozunk. Mindezen károktól megvéd egy megfelelően kötött CASCO biztosítás, amelynek megléte a téli közlekedést figyelembe véve sem hátrány.