Márkaszervizek akciója

A márkaszervizek forgalma komoly mértékben, mintegy 20-30 százalékkal visszaesett az idén. Ami azért komoly probléma, mert az autókereskedések tavaly már odáig süllyedtek, hogy a forgalmuk felét a szerviz garantálta.

Elvégre a gépkocsi vásárlás évi 50.000 alá esett, és idén is csak kicsivel kúszott ezen szám fölé. Kezdetben a válság előtt vásárolt gépjárművek javítása pörgette fel a forgalmat, ám most már ők is kifutottak garanciális időszakból - hiszen ekkor a legtöbb tulajdonos otthagyja a márkaszervizeket, és az olcsóbb feketepiacra tereli át járműve egészségi állapotának helyreállítását.

Elvándorlók ellen

A felmérések szerint legkevésbé a haszongépjárművek tulajdonosai hűek a márkaszervizekhez, és leginkább a luxusmárkák birtoklói tartanak ki. Ám a válság után (ami mintegy négy éve volt) a kezdeti 200 ezres számról ötvenezerre esett vissza az új autó eladások száma - amihez márkaszerviz garancia is járt- és jellemzően ezek a nem tartanak ki négy évnél tovább (ennek is köszönhető a visszaesések száma). Ezért a márkaszervizek kampányba kezdtek tevékenységük reklámozásával, egy törvényváltozásnak hála pedig azon szervizköltségek áfájának 50 százalékát vissza lehet igényelni, amit céges autók szervizelésére „költ” a szerviz (az eladott gépkocsik több mint 70 százalékából cégautó lesz). A fekete javítás már csak azért is problémás, mert az abból eredő balesetekért nekünk kell helytállnunk - hiába van mindenre kiterjedő casco biztosításunk.