Miért nem kell a casco a magyaroknak, még akkor sem ha olcsó?

Igen furcsán viseltetnek a hazai autósok a casco biztosítások iránt. Ugyanis a biztosítók nem csak egyre lejjebb viszik az áraikat- nem is kis mértékben -, hanem próbálnak olyan csomagokat kialakítani, amelyek bizonyos csoportokra, néha szinte személyre szabottak.

Ennek ellenére a casco biztosítások száma folyamatosan csökken, és egyre nagyobb arányt alkotnak számukban a csupán párszázezres fedezetet nyújtó, ám igen olcsó minimal-casco biztosítások.

Ellentrend és ellenállás

A casco biztosítási díjak a tavalyi kötelező kampány hatására jó harminc százalékot estek, és 65.000 ezer forintnál állapodtak meg (igaz, ha ebből kivonjuk a minimal cascókat, akkor már 91.000 forintos átlagárat kapunk). Ráadásul a biztosítók egyre inkább állnak rá arra a trendre, hogy minden réteg számára saját csomagot állítsanak össze. Az Aegonnál példának okáért az egyik csomag (autóbónusz) kifejezetten az idős, három évesnél idősebb gépkocsikra van kitalálva, amely során a biztosított maga állíthatja össze, hogy milyen károkra vállaljon fedezetet a biztosítás - így annak havi törelsztőrészlete is nagyban variálható. A másik csomag (útitárs) pedig az új, vagy fiatal gépkocsiknak szól, mindenfajta extra lehetőséggel, amelyet személyes megkeresésre akár át is konfigurálnak az ügyfél akarata szerint.

Eme rugalmasság és árcsökkenés ellenére, az autósok mintegy 21 százaléka rendelkezik csak Cascóval, és egy friss felmérés szerint a többi autós 71 százaléka csak akkor kötne hagyományos cascót, ha annak átlagára 40 ezer forint környékén lenne - ez viszont elképzelhetetlen az elkövetkező tíz évben, még akkor is, ha folyamatos javulást mutatnak a baleseti statisztikák. A visszaesésben az emberi tényező mellett két elemnek lehet fontos szerepe. Egyrészt a gépkocsik áltag életkora Magyarországon 12 évre nőtt, és ezek többségére tényleg nem érdemes minimal-cascónál többet kötni. Másrészt drasztikusan csökkent az új gépkocsik iránti kereslet, és a hitelezés szigorítása miatt ezen belül is esett a hitelért vett autók száma (amikre kötelező cascót is kötni a hitel lejártáig).