Mindenki másképp vezet

A legtöbb sofőr abban a hitben van, hogy ő jól vezet, és a jogosítvánnyal rendelkezők csak kis része ismeri el magáról, ennek ellenkezőjét. De mitől igazán jó sofőr valaki?

#@CASCO_BANNER1@#

Nem elég ismerni a KRESZ szabályait és a saját autónk teljesítményét, jól kell tudnunk reagálni a forgalmi helyzetekre. Friss jogosítvánnyal a birtokunkban még nem rendelkezhetünk e képességekkel, hosszú évek rutinja kell ahhoz, hogy valóban jó vezetővé váljunk. Ebből kiindulva a biztosítók a szerződő életkorát is figyelembe veszik a casco díj számításakor és a fiatalabb korosztály általában magasabb díjjal köthet casco szerződést, mint az idősebb. A legtöbb fiatal saját bevallása szerint általában nem szokta bekötni magát, rendszeresen telefonál vagy ír sms-t vezetés közben.

Tévhit, hogy csak új autóra éri meg cascot kötni! Nézze meg mennyiért biztosíthatja autóját!

A biztonságos vezetés szabályai

A legfontosabb, hogy mielőtt elindulunk, ellenőrizzük autónk műszaki állapotát. Városokban és lakott területen nem csak autós társainkra, a sebességünkre valamint a követési távolság betartására kell figyelnünk, de a gyalogosok, kerékpárosok is jelentős veszélyforrást jelentenek. A kereszteződésekben figyelmesen haladjunk, valamint időben jelezzük irányváltási szándékunkat.

Vannak olyan körülmények, melyek különösen megnehezítik a vezető dolgát, ezért a sebességből érdemes mindenképp visszavenni és megfontoltan vezetni, tartózkodjunk a hirtelen sebességváltástól és irányváltástól, a féket is óvatosan használjuk. Éjjel szemünknek más fényviszonyokhoz kell alkalmazkodnia, mások a látási viszonyok és az útjelző fények is erősebbek, a szemből érkező járművek erős fényszórója is elvakíthat bennünket, így a sebességből mindenképp vegyünk vissza. Rossz időben, azaz ködben, esőben, szélben, hóban, fagyban is rosszak a látási viszonyok, valamint csúszósak az utak, tompított fényszórót, ködlámpát érdemes használni.  Ezen szélsőséges időjárási körülményekre készüljünk fel lapáttal, elakadási háromszöggel, hólánccal, meleg teával.

Az autópályán, valamint hegyekben történő vezetés is más-más vezetési technikát és figyelmet igényel. Az autópályán történő vezetés nehézsége a monotonitás és a városi forgalomhoz képest nagyobb sebesség lehet, a hegyekben pedig általában a beláthatatlan és keskeny kanyarok veszélyesek.