Nincs elég legális szerviz Magyarországon

Az Autós Nagykoalíció (ANK) érdekes és egyben aggasztó felmérést tett közzé - pedig csak számolni kezdtek.

Felmérésük szerint mintegy 4,5 millió gépkocsi van Magyarországon - régebbi becslések 4,2 millióra teszik ezt a számot -, amihez 11.852 hivatalosan bejelentett „javító vállalkozás” kapcsolódik, 54.976 alkalmazottal. Ebből 728 csak a saját járműveiket javítja, további 802 pedig a sajátokon kívül vállal másokat is. Ezen adatok alapján hazai járművek mindössze 40 százalékára van javítási kapacitás - tehát többit vagy otthon javítják, vagy ami sokkal valószínűbb, illegális szervizekbe viszik.

Komoly veszélyek

A fekete szervizek előnye hogy olcsóbb, elvégre a 27 százalékos áfát nem kell felszámolnia a tulajdonosnak. Csakhogy az illegális javítóműhelyeknek van két komoly hátránya: az egyik, hogy a legtöbbször nem dolgoznak olyan jó minőségben, mint egy márkaszerviz, a másik pedig az, hogy az általuk végzett javításokért nem vállalnak semmilyen felelősséget. Így, ha a javítás miatt balesetet szenvedünk, akkor annak anyagi vonzatát teljes mértékben nekünk kell állnunk, hiába van casco biztosításunk - ugyanis ilyen esetben a javítást számlával kell igazolnunk, amit nyilvánvalóan nem adnak a fekete műhelyekben. A kormány és az autós társadalom a tavalyi második év évben igen sok lépést tett a fekete szervizek visszaszorítása érdekében, amelyet idén újabbak követnek - és ezeket a lépéseket a cascóval foglakozó biztosítók is üdvözölték.