Olcsóbb casco: a fiatalok nem szeretnének telematikát

Furcsa mód, a fiatalok többsége nem szeretné, hogy a biztosítótársaságok monitorozzák a vezetési szokásaikat - még akkor sem, ha ezzel jóval olcsóbb casco és kötelező biztosítási árakat kapnának.

Mindez egy viszonylag friss, most publikált angliai felmérésből derül ki, ahol a szokásosnál is drágábbak a biztosítási díjak, és ahol a lakosság több mint 10 százaléka bevallottan trükközik, hogy a fiatalok biztosítási díjait csökkentsék. A módszer lényege a telematikai rendszer: ennek segítségével egy készülék folyamatosan jelenti a biztosítótársaságnak a gépjármű sebességéről, fékezésről, gyorsításról és egyéb vezetési szokásokról, és ekképp a biztosítótársaság egy egyedi, személyre szabott díjat állapít meg az adott személynek. Ez azért különösen a fiataloknak éri meg, mert ők még nem részesülnek a bónusz-malusz rendszerhez hasonló, biztonságosan vezetett évekkel elérhető kedvezményekből, így számukra ez a módszer majdnem mindig olcsóbb, mint a hagyományos árak. Ráadásul 2015-től minden gépjárműbe kötelező lesz az EU területén beszerelni internetes jeladásra képes e-segélyhívót, ami kis átalakítással telematikára is alkalmas - így a készüléket sem kell kifizetni.

Akkor sem kell!

Ennek ellenére a fiatalok kifejezetten tartózkodnak eme költségcsökkentő alkalmazástól. A megkérdezettek 37 nem hajlandó telematikai eszközt telepíteni a gépjárművébe, ám a 18 és 24 évesek közt ez az arány már 58 százalékra hág. Ez az arány 35 százalékra csökken akkor, ha a telematikai eszköz révén nagyságrendekkel csökkenne az érintettek biztosítási díja - ami szintén jóval magasabb a teljes népesség 25 százalékos arányánál. Az ellenzés fő oka, hogy ezt a fajta „megfigyelést” túl tolakodónak, beavatkozónak vélik, legalábbis az elutasítóan válaszolók 78%-a ezt az okot jelölte meg, míg a fiatalok köz ugyanezen elutasító indoklás aránya 92% volt (a kutatást tavaly októberben végezték). A felmérés azért jelent kiemelt fontosságot, mivel sok cascóval és KGFB-vel biztosító gőzerővel dolgozik a telematikai bevezetésén portfóliójába (jelenleg Nagy Britanniában és Angliában számít csak elterjedtnek a telematika), és felmérés remek visszajelzés alap arra, hogy a fejlesztések közben mire kell ügyelniük.