Öreg gépkocsik, és a casco

A hazai gépkocsipark krónikusan elöregedett, átlagéletkoruk meghaladja a 12 esztendőt. Ráadásul ez csak tovább fog romlani, ugyanis jelenleg megközelítőleg feleannyi új gépkocsi talál gazdásra, mint amennyire akár a szinten tartáshoz szükség lenne - és ha ez nem lenne elég, 70 százalékukat cégek veszik meg.

Ez komoly kihatással van a casco piacra is, ugyanis alapvetően egy öreg gépjárműre nem éri meg cascót kötni (már ha nincs remek állapotban és nem drága modell, de a hazai gépjárművek nagy részéről ezt nem lehet elmondani).

Változások

Mivel a legutóbbi éves casco díj 91 ezer forint volt, ezért háromévnyi casco fizetés könnyen kiadhatja a gépjármű árát - ezért érthető, hogy egy átlagos casco nem jó megoldás. Azonban vannak olyan, kifejezetten öreg gépjárművekre kialakított casco biztosítások, amik csökkentett árral nyújtanak teljes szolgáltatást, és még az idősebb gépjárművek sajátosságaira figyelnek. Ha nem kell teljes szolgáltatás, akkor köthetünk a KGFB mellé úgynevezett mini cascót, amely ugyan csak töréskárt térít, és csupán 300.000 forint értékig, ellenben mindössze évi párezer forintért és önrész nélkül . Ez a casco opció főleg akkor éri meg, ha alapvetően sem ér sokkal többet a gépjármű.