Öregedő gépkocsiparkhoz alakul a casco

Az elmúlt hónapokban a magyar gépkocsik átlagéletkora átlépte a 12 évet.

Mivel 2008-ban még csak 9 esztendő volt az átlag, ezért ez négy év alatt három évnyi emelkedést jelent, amely rendkívül veszélyes tendencia. Főleg annak fényében, hogy sem idén, sem jövőre nem fog számottevően emelkedni a válság során mélybe zuhant új gépkocsik értékesítése (44-49 ezer eladott darabra számítanak, ami a 4,2 milliós autópark alig 10 százaléka), így várhatóan helyzet csak rosszabbodni fog. Ezt a trendet a használt autók megkétszereződött importja sem tudja jelentősen javítani: egyrészt így is csupán az értékesítések 8 százalékát teszik ki a piacon, másrészt átlagéletkoruk 8 év.

Öregedő bajok

Az öregedő gépkocsipark legfőbb problémája, hogy egyre gyakrabban szorulnak szervízelésre, és egy idő után olyan gépkocsik is tömegével fogják hasítani az ország aszfaltjait, amelyeknek egy bontóban vagy közlekedési múzeumban lenne a helyük. Biztosítási szempontból pedig ott van probléma, hogy egy 12 éves gépkocsira nem nagyon éri meg cascót kötni - ezért jön létre egyre több biztosítónál olyan speciális casco csomag, amelyet kifejezetten öreg gépkocsik tulajdonosainak fejlesztettek ki. Ilyen térítési szempontból a tavaly debütált minimal-casco is, igaz ez kizárólag töréskár ellen véd.