Az ügyfelek egyre növekvő heterogenitása

A biztosítói ügyfeleket remekül kategorizálható csoportokra lehetett osztani, és ez alapján lehetett velük bánni - legalábbis úgy öt évvel ezelőtt.

Mára azonban a homogenitást felváltotta a heterogenitás, és úgy lettek egyre egyedibbek és álltak elő egyedibb igényekkel, ahogy bővült a világháló, és rajta az élet. Manapság a biztosítók sokkal többet tudnak, vagy tudhatnak meg az ügyfeleikről, feltéve, ha képesek a Big Datának is nevezett, kétévente megduplázódó adathalmazból kihalászni a számukra releváns információkat. Természetesen másra van szüksége az életbiztosítási, és a nem-életbiztosítási szektornak, de a keresztszerződések kedvezménnyel való erősítése végett a kettő kombinálható.

Elvárások

Az ügyfelek egyre személyesebb, esetként saját maguk által összeállítható konstrukciókat veszik igénybe (persze megszívlelik az udvarias, szakmai segítséget), amik az ő saját igényeikre vannak szabva. Ezen felül a proaktív, azonnali segítségnyújtás hívei, és elvárják a biztosítóktól, hogy folyamatosan tájékoztassa őket az új lehetőségekről valamilyen aktív kommunikációs felületen, valamint emlékeztesse őket elmaradt számláikra. Itthon leginkább az életbiztosítások területén van igény efféle megújulásra, ugyanis az van igen komoly válságban, és a szakma egyöntetű véleménye szerint megújulásra van szüksége - amelynek ez egy biztosan működő iránya lenne.