Kit érdekel az apró betűs rész? Az alacsonyabb díj a döntő!

Biztosítót elsősorban az alacsonyabb díj, illetve a magasabb hozam reményében váltanak az ügyfelek, de százból negyvenen a döntés előtt nem tájékozódnak egy-két óránál hosszabb ideig, és háromnegyedük véli úgy, hogy érdemes volt váltani - derül ki az AEGON Magyarország Zrt. megbízásából a BellResearch kutatócég által készített reprezentatív felmérésből.

Az MTI-nek megküldött elemzés a váltás második legfontosabb érve a korábbi szolgáltatóval való elégedetlenség (46 százalék). A biztosító jó hírneve a válaszadók 37 százaléka, a jobb szerződési feltételek, kedvező kiegészítő szolgáltatások pedig kevesebb mint a harmaduk számára volt döntő szempont a választásnál.

A tájékozódásra, információk begyűjtésére az ügyfelek kevesebb, mint fele szán időt (48 százalék). Ők akár egy-két napot is hajlandóak eltölteni azzal, hogy megalapozottan döntsenek. Közel hasonló viszont azok aránya, akik legfeljebb a tanácsadójukat hajlandóak végighallgatni, egy-két óránál többet pedig végképp nem áldoznak a biztosítóváltás előtt a tájékozódásra. Az információgyűjtésnek ma már fontos forrása az internet, hiszen százból 47 válaszadó a biztosítók honlapját kiemelt információforrásként említette. Az ismerősök, családtagok véleménye a többség számára hasonlóan fontos szerepet játszik, minden második megkérdezett (51 százalék) sorolta a legfőbb információszerző csatornák közé az ő véleményüket.

A biztosítóváltás legfőbb akadályai között a megkérdezettek többsége (60 százaléka) a kedvezmények, hozamok elvesztését említette meg, de hasonlóan fajsúlyos (53 százalék) visszatartó erő a papírmunka, a nehézkes ügyintézés is. A biztosítót váltók többsége (72 százalék) úgy érzi: megérte új szolgáltatóhoz szegődnie. Az ügyfelek többsége azonban hűséges a biztosítójához: 70 százalékuk több mint hét éve ügyfele ugyanannak a biztosítónak.

A megkérdezettek között a lakásbiztosítás volt a legelterjedtebb, ezzel a válaszadók 97 százaléka rendelkezett. Ezt követi a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás 69 százalékkal, míg casco biztosítást csak a megkérdezettek 25 százaléka kötött.