Érdekes tények: amit eddig nem tudott a kerékpározásról!

A Nemzeti Kerékpáros Koncepció kimutatása alapján a kerékpáros közlekedés aránya Magyarországon mára hozzávetőlegesen 20 százalék, tehát az esetek egyötödében már a kerékpár a fő közlekedési eszköz. Ez is csak azt bizonyítja, hogy egyre többen döntenek a tekerés mellett, azonban sokan lehetnek azok, akik szinte semmit sem tudnak magáról a kerékpározásról.

Télen hajlamosak vagyunk elhanyagolni a testünket, és úgymond „hibernálni” magunkat a hasznos testmozgások elől. A tavasz kezdete azonban remek lehetőségeket hordoz, hogy felfrissítsük a szervezetünket egy kis testmozgással a szabadban. Az év ezen időszakában remek kikapcsolódást nyújthat az egész család számára egy kis kerékpározás. Van, aki a szép tájakért, van, aki az adrenalint keresve pattan fel a kétkerekűjére, de bármi legyen is az ok, mindenképpen lesz egy közös nevező: az egészségre gyakorolt hatását mindenki érezni fogja! Most szeretnénk megosztani a legérdekesebb tényeket a biciklizésről, remélve, hogy évről évre csak növekedni fog ez a közlekedési forma hazánkban.

Védje kerékpárját Aegon kerékpár- biztosítással akár szabadtéri lopás ellen is! Számoljon díjat itt!

A kerékpározás története

Habár a legkorábbi vázlatok egészen 1493-ig nyúlnak vissza, a kerékpározás (cycling) kifejezés csak 1860-ban született meg Franciaországban. A biztonságos eszközök kifejlesztése az 1890-es évek idején a legfontosabb mérföldkövet jelentette a kerékpározásban, mert ezek után használatuk szinte futótűzként terjedt el. Érdekesség, hogy a motoros járművek legnagyobb mérnökei - mint például Henry Ford vagy a Wright fivérek – is kerékpárgyártással kezdték nagyszabású karrierjüket.

Egészségre gyakorolt hatása

A brit Heart Foundation egészségügyi szervezet kutatása arra a következtetésre jutott, hogy napi 4,5 kilométer kerékpározás 50 százalékkal csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Egy másik, Dániában készült tanulmány szerint, akik naponta kerékpárra ülnek, azok 39 százalékkal csökkenthetik a különböző betegségek kialakulását, növelve ezzel élettartamukat.

A környezetre gyakorolt hatása

A kerékpározáshoz szükséges energia kevesebb, mint egy gépjármű fényszórójának energiaszükséglete ugyanarra a távolságra. Biciklizés közben az ember közel a felével kevesebb oxigént igényel, mint azonos távolságon a gépjármű, ráadásul – nem elhanyagolható módon - mi nem bocsátunk ki szennyező anyagokat. Egy átlagos közepes méretű gépjármű előállításához felhasznált alapanyag és energia hozzávetőlegesen 100 kerékpár gyártásához lenne elég.

Statisztikák

Hozzávetőlegesen kétszer annyi kerékpár van a Földön, mint ahány gépjármű. Az egy emberre jutó kerékpárok száma Hollandiában a legmagasabb, ahol szinte minden emberre jut egy kerékpár. Világszerte körülbelül 100 millió kerékpárt gyártanak minden évben. A világ legdrágább kerékpárja egy Trek Madone volt, ami fél millió dollárért kelt el. Egy brit művész, Damien Hirst tervezte és Lance Armstrong használta a 2009-es Tour de France-on.