A kisállat-biztosítás hazánkban is beváltotta a hozzáfűzött reményeket

Az AEGONdirekt.hu 2009 óta stabilan a piacon tudott marad kisállat-biztosításával, ami már önmagában azt mutatja: a kezdeti próbálkozások után a termék beváltotta a hozzáfűzött reményeket.

Ami külföldön sikertermék, az itthon könnyen megbukhat - tartja magát makacsul a savanyú ténymegállapítás sok üzletember szerint, de mégis mindig akadnak cégek vagy vállalkozók, akik ennek ellenére is behoznak hazánkba külföldi ötleteket, s sokszor igen jól járnak vele. Ilyen a kisállat-biztosítást is.

Az AEGON direktbiztosítója 2009 óta stabilan a piacon tudott marad kisállat-biztosításával, ami már önmagában azt mutatja: a kezdeti próbálkozások után a termék beváltotta a hozzáfűzött reményeket.

Érvek és a valóság találkozása

Az elgondolás a következő matematikai-valószínűségszámításból vezették le: Magyarországon alsóhangon 3 millió kutya és ugyanennyi macska él házi kedvencként. Ha minden századik gazdi szereti őket, s belőlük minden századik hajlandó is havi 1000 forintos biztosítást kötni rá, akkor az 60.000 ügyfelet jelent. Ám ne felejtsük el, hogy a lakásbiztosításon kívül minden más biztosítási hajlandóságunk mélyen az európai átlag alatt van, és még a lakásbiztosítás is majd 10 százalékos lemaradással küzd. Ráadásul 2009-ben épp válság volt, amikor sokaknak kutyakaja beszerzése is gondokba ütközött, nemhogy holmi biztosításra lett volna pénzük. Igaz, az előrelátók azzal kalkulálhattak, hogy pont ebben a nehéz helyzetben védhetik ki a spontán felmerülő, többtízezres állatorvosi költségeket, havi mindössze egyetlen ezresért.

Komoly gond volt az árszabás kialakítása is, hisz sehol semmilyen statisztika nem volt ezekről - csak külföldi példa, azt meg szinte lehetetlen rávetíteni a hazai közegre. Végül egy sok szempontot figyelembevevő, minden érdeklődőnek három különböző kategóriát ajánló rendszer jött létre, amely havi 966-tól 4100 forintig kalkulál - a legkisebb házi cirmostól egészen a díjnyertes "elit" kutyafajtákig, akiknek beavatkozásait százezres mértékekben mérik. Minden csomagban benne foglaltatik a baleset és a betegség biztosítás, és a díjfedezetek is vannak akkorák, hogy azzal mindenki elégedett legyen – a prémiumcsomagot pedig számtalan extrát kínálnak.

Végül az előrelátás győzött: a termék sikeres lett, az AEGON több ezer elégedett ügyféllel gazdagodott, a gazdik sok problémától megkönnyebbültek, és a kárhányad mutatója is pozitív előjelűként végzett tavaly. Sőt, már újabb állatok bevonását is tervezik a biztosíthatóak körébe: elsősorban lovakét, vadászgörényekét és házinyulakét.