A biztosítottak szerint fontos a hűség - a biztosítók többsége szerint nem

Az Ernst & Young készített egy felmérést, amelyben 23 ország 24 ezer valamilyen biztosítással rendelkező főjét kérdezték meg a biztosítókkal való elégedettségükről.

A friss felmérés összességében pozitív képet, tízes skálán hetes elégedettség mértéket mutatott, amely lényegében elfogadható a piac számár. Azonban ha javítani akarnak rajta, már azt is tudják, hogy mit kell: a két legnagyobb problémájuk a válaszolóknak ugyanis a szolgáltatások sokszor nem elégséges színvonala, valamint a hűség értékelésének a hiánya volt.

Intő példa

Az utóbbi kifogás egyértelműen a legtöbb embert érintő kötelező biztosítással kapcsolatban merült fel. Ott van ugyanis az a visszás gyakorlat, hogy a biztosító k mindig arra mennek, hogy új és új ügyfelek ezreit csábítsák magukhoz, ezért a frissen érkezők rengeteg kedvezményt kapnak. Csakhogy aki elégedett a biztosítójával, és ott akar maradni, de nem akar hátrányosabban járni, mint egy most bejövő, akkor neki is fel kell mondania a biztosítását, és újrakötnie azt ugyanannál a biztosítónál. Ezt rengeteg adminisztrációs munkával járó, időrabló cirkuszt idén először próbálták egyes biztosítók kikerülni. Akadt olyan biztosító, amely megadta ugyanazon KGFB kedvezményeket a maradóknak, mint amit a frissen bejövők kaptak, mások pedig még extra kedvezményekkel is ajándékozták a hűségeseket. Igaz olyanok is akadtak, akik egyenesen büntették az újrakötőket.