A kárrendezés menete

Ugye abban egyet ért velem mindenki, hogy egy balesetben bárki is volt a vétkes, az mindkét résztvevőnek nagy bosszúság. A károkozónak egyértelmű, hogy az anyagi vonzat okozza a legnagyobb fejtörést, de a vétlennek is csak a probléma van az ügyintézéssel.

Ezért is szeretnénk egy kis segítséget adni, mi is a teendő, ha véletlenül bekövetkezik a baleset. Az első és talán a legfontosabb, a felelősség elismerése. Ezt a helyszínen kell megtenni, valamint megfelelően és pontosan kell kitölteni a kárbejelentő lapot. Célszerű a nyomtatványból többet az autóban tartani, idegességében az ember hajlamos téveszteni, elírni valami adatot. Ha valami okból kifolyólag nem megy a megegyezés a felelősségről, akkor fontos, hogy a helyszínt nem szabad elhagyni, rendőrt kell hívni. Ha rögzítve lettek a baleset körülményei, akkor a káresetet két munkanapon belül jelezni kell a károkozó biztosítójánál. Minél gyorsabban cselekszünk, annál hamarabb kaphatjuk meg a javításhoz szükséges összeget.

A kárbejelentéskor tudakoljuk meg, hogy a biztosítási szerződés mire terjed ki, mert sokan nem tudják, hogy személyi sérülést, illetve az autóban tárolt egyéb vagyontárgyra is téríthet. Van olyan eset is, amikor csereautót is biztosítanak a károsult részére. Amire fontos még odafigyelni, hogy a biztosítók alkalmazzák az avulást. Ez pontosan annyit jelent, hogy az újonnan beszerelt alkatrészek esetén nem fizeti meg a teljes vételárat. Amikor biztosítót váltunk, javasolt azt a szempontot is mérlegelni, hogy a számunkra tetszetős társaság rendelkezik-e, direkt kárrendezéssel. A direkt kárrendezés az, amikor a saját biztosítónk rendezi a más által okozott kár kifizetését. Most, hogy az biztosítási díjak jelentősen változtak, mindenképp érdemes a kárrendezésre is odafigyelni, ha váltani szeretnénk.