A legtöbb biztosító növelte a KGFB árait

Kis híján az összes kötelező biztosítással foglakozó biztosító megváltoztatta a KGFB árait az év első másfél hónapjában, ráadásul majdnem mind emelt is rajtuk - hívja fel a figyelmet a Világgazdaság.

Ez úgy tűnhet, hogy a biztosítók amint lehet kihasználták a lehetőséget és megemelték az amúgy csak bányászati munkával látható KGFB árakat. Ezzel gyakorlatilag igazat adva azon elemzőknek, akik szerint a KGFB kampány eltűnése, és az idén január elsejétől életbe lépő 2 hónapos csúszással közbeiktatott szabad árváltoztatási jog egyértelműen a drágulás felé fog hatni. Pedig ebben nincs teljesen igazuk.

Az árváltoztatásoknak és egyben a drágulásoknak a legfőbb oka, hogy a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete betiltotta azon kárelőzmény alapján adott kedvezményeket, amik nem a törvény szerint megadott 15 bonus-malus kategóriába (10 bónusz, 4 malusz és a kezdő) esnek. Ezek jellemzően olyan kedvezmények voltak, amik a több éve balesetmentesen közlekedő autósoknak a bonus besoroláson felül jártak. Mivel a kedvezmények visszavonása átlagosan a drágulás felé hat, ezért elmondható, hogy drágulások jó részéért a PSZÁF a felelős. Azonban nem mindenért.

Az árversenyt megnyerő (legolcsóbb árakat kínáló) K&H Biztosító például teherautósok és egyes területen élő autósok díjait növelte, valamint bevezette a minimál díjat, amelyet évi 5496 forintban állapított meg. A szintén olcsó biztosításokkal előrukkoló KÖBE pedig minden vele, a jövőben szerződni kívánó személygépkocsi tulajdonosnak ajánl márciustól 15 százalékkal drágább KGFB árat. A posta pedig közel százszorosára emelte a robbanó anyagokat szállító gépjárművek biztosítási tarifáját (valószínűleg a KGFB kampány nagy sietségében elüthettek egy vesszőt, ugyanis 9,99-ről, 99,9 százalékra növekedett a díjszorzó). De sok olyan biztosító van, amely különböző más kedvezményekkel, illetve némi díjlefaragással próbálja ellentételezni a kötelezően előírt drágítást - ahogy többek közt teszi ezt az Aegon is. A kötelező biztosítások árai azonban még így is igen kedvezőek maradtak, és még mindig Európa legolcsóbb KGFB piaca a hazai - a 30 százalékos baleseti adót is beleszámítva is.