Csökken a novemberi kampány jelentősége

A kötelező biztosítás piacán egyre csökken az eddig meghatározó novemberi, nagy kötelező-váltás kampány jelentősége. Ennek oka, hogy lassan három éve minden gépkocsivezetőnek akkor jár le a KGFB szerződése, amikor megkötette azt, és nem az év végén.

Így a novemberi váltókampánnyal egyre kevesebb embert tudnak megszólítani: az idei év végén már minden gépkocsi tulajdonos 25-30 százalékénak a kampányon kívül jár le a kötelező biztosítása. Az is igaz, hogy a kampány ráfókuszálja a honpolgárok gondolkodását a KGFB-re: kampányidőszak alatt minden harmadik autós vált azok közül, akik akkor megtehetik, míg azon kívül csupán minden ötödik.

Megváltozott hozzáállás

A fenti tényt próbálják megváltoztatni azok a biztosítók, akik egyre inkább a kampányon kívüli autósokra próbának fókuszálni - például olyan kedvezményeket ajánlanak nekik, amiket a kampány alatt lehet szerezni, vagy rendszeres emlékeztető hírlevelekkel bombázzák őket. A kampány erodálódását erősítheti majd az törvényjavaslat is, hogy 60 napnál a biztosítás lejárta előtt ne lehessen egy új biztosítás megkötésére még megbízási szerződést sem kötni - ugyanis a tavalyi kampányban sok alkusz beszélte rá nem akkor váltó autósokat is, hogy a váltás tényét gondolják ki most, és előrehozott szerződéssel kössék meg a majdani új kötelező biztosításukat - hiszen így ugyanazon kedvezményekhez juthattak, mint a kampány idején váltók.