Kárrendezési tudnivalók

A kötelező felelősségbiztosítás árai a legutolsó KGFB-kampány során közel 30 százalékot estek, így olyan alacsony díjszint jött létre - hisz előtte is Európa legolcsóbb KGFB-áraival rendelkeztünk -, hogy sok biztosítási szakértő már azt is megkérdőjelezi, hogy egyes biztosítóknak egyáltalán megéri az üzlet.

Mások a szolgáltatás színvonalának csökkenését vizionálják egyes helyeken, de annyi biztos, hogy minden biztosítónak figyelnie kell arra, hogy ki akar illetéktelenül kivenni a pénztárcájából. Ezért minden egyes gyanús esetben eljárás fog indulnia biztosítási csalások felderítésére - amely azt a kényszerű lépést vonja maga után, hogy a szokásosnál is alaposabbnak kell lennünk kárrendezés során.

Kárrendezési tudnivalók

Először is mindig legyen nálunk pár nemzetközi kárbejelentő űrlap, hogy egy több fős baleset esetén is ki tudjuk töltetni minden féllel. Nagyon fontos, hogy egy jó minőségű fényképezőgéppel - amely manapság együtt jár a mobiltelefonokkal- fényképezzük le az okozott kárt, és az okozót is, hogy hitelt érdemlően tudjuk igazolni a biztosítónak. Ha az egyik fél ittas volt, személyi sérülés történt, vagy nem tudunk megegyezni a felelőst illetően, akkor mindenképpen hívjunk rendőrt. Ha mindezzel megvagyunk, akkor azonnal jelentsük a kárt a biztosító kárbejelentő vonalán (ezt két napon belül mindenképpen tegyük meg). Ha mindezeket megtettük, és kitöltöttünk, csatoltunk minden szükséges iratot, akkor valószínűleg nem lesz semmi probléma, és gond nélkül fog folyni a kárrendezési folyamatunk.