KGFB piac: az online váltás egyre trendibb

A kötelező biztosítás árát számtalan dolog határozza meg, de hatalmas súlyt nyom a latban, hogy mekkora piaci verseny közben alakulnak ki az árak.

A közgazdaságtan alaptézise szerint, ha nincs árkartell, akkor minél nagyobb a verseny, annál alacsonyabbak az árak, hiszen a cégek egymás alá licitálnak a vevők kegyeiért. Jól látszik ez itthon is: messze Európa legolcsóbb kötelező biztosításait lehet kapni Magyarországon, még úgy is, ha beleszámítjuk a 30 százalékos baleseti adót. Ennek oka, hogy a tavalyi év végéig egyedül nálunk volt kötelező a következő éves KGFB árakat október 30-án közzé tenni, amely a végletekig kiélezte az árversenyt.

Kihatás az árversenyre

A Finaccord Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Lengyelországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban végzett egy fogyasztói felmérést, amely az internetes biztosításkötés térnyeréséről tesz tanúbizonyságot a casco, a kötelező biztosítási, és a lakásbiztosítási szektorban. A kimutatás szerint az említtet hat országban 2008-ban csupán a szerződések negyede köttetett interneten, de 2012-ben már 43,2 százalékra növekedett az arány. Ezen belül nőtt az ár-összehasonlításra képes biztosítási kalkulátorok szerep is: az öt évvel ezelőtti 5,8 százalék helyett tavaly már a kötők 20,3 százaléka használta ezt. Ugyanakkor azt is kimutatja, hogy minél többen alkalmaznak ilyen kalkulátorokat, annál nagyobb a váltás lehetősége, tehát annál élesebb a verseny. Az alacsony magyar árak tehát nem lesznek a kampány eltűnésével a múlté, ugyanis míg Angliában 30,3 százaléknyian használnak ilyen kalkulátorokat, addig a magyar KGFB-t váltók több mint 70 százaléka élt ezzel a lehetőséggel tavaly.