Miért lenne előnyös a direkt kárrendezés?

Jelenleg az online kötelező biztosítást kötők több mint hatvan százaléka a lehető legolcsóbb ajánlatot választja ki - a kötelező biztosítási kalkulátorok tavalyi összesített jelentése alapján.

Ennek oka nem csak annyi, hogy mi magyarok megpróbálunk mindent a lehető legolcsóbban megúszni - főleg a válság közepette, jelentős tényező az is, hogy KGFB káresemény során a biztosító lényegében a károsulttal lép kapcsolatba, a szolgáltatást irányába teljesíti.

A direkt kárrendezés lényege

Bár a kötelező biztosítási kiegészítők révén a biztosítottak kezdenek érdekeltté válni a minőségi biztosító kiválasztásában KGFB esetén is, de az idei kampányban sem kötöttek sokkal többen ilyen kiegészítőt, mint az összes váltó/újrakötő tíz százaléka. A direkt kárrendezés bevezetésével - amely már sok más európai országban elterjedt gyakorlat - a károsultnak a saját biztosítója fizetné ki a kár összegét, és később ezt az összeget a károkozó biztosítójától kérné el. Így mindenki érdekelt lenne a minőségi biztosító kiválasztásában, a biztosítók pedig abban, hogy kielégítő kárrendezési szolgáltatást nyújtsanak. A tavalyi nagy KGFB átalakításokba ez mégsem került bele, így most több biztosító is felemelte a szavát az ügy érdekében.