Párhuzamos üzemeltetés KGFB szempontból

A kötelező biztosításokra igen sok törvény, kitétel és egyéb szabályzat vonatkozik, viszonylag sok büntetési tétellel kombinálva. Épp ezért, ha kötelező biztosítást kívánunk kötni, váltani, vagy újrakötni (amit a most közelgő KGFB kampányban közel egy millióan fognak majd megtenni), akkor ezekre kiemelten oda kell figyelnünk.

Az egyik leggyakrabban elfelejt szabályozás a párhuzamos üzemeltetetéssel kapcsolatos, mely akkor alakul ki, ha egy személy egyszerre több ugyanolyan járműkategóriába tartozó (személygépjármű, kishaszongépjármű, teherautó stb.) gépjárművet üzemeltet.

A szabályozás

Az alkalmazandó szabály szerint, ha az üzemben tartó egy adott gépjárműre már rendelkezik szerződéssel, és e mellett egy másik, de ugyan olyan járműkategóriába tartozó gépjárműre is biztosítást köt, akkor erre a szerződésre csak A0 bónuszt érvényesíthet, függetlenül a meglévő bónuszbesorolásától. Ha a régebben megkötött szerződés érdekmúlással, azaz például eladással vagy forgalomból való végleges kivonással megszűnik, akkor az erre alkalmazott bónuszbesorolást át lehet vezetni a később kötött szerződésre.