Az utolsó nagy Critical Mass

2013. április 20-án fogják rendezni az utolsó nagy budapesti Critical Masst - legalábbis a szervezők szerint.

Valójában a Crtical Mass egy bizonyos feltételek mellett szabadon felhasználható, nemzetközi Brand, így bárki rendezhet budapesti Crtical Mass-t a jövőben, ha érez magában elég kedvet és szervezőkészséget hozzá - ahogy Magyarország többi városaiban is megmarad a rendezvény. A fővárosi kritikus tömeg 9 éve indult, és évi kétszer vette birtokba Budapest egyes részeit, hogy megmutassa, van alternatívája a drága benzingőz eregetésével járó, motorizált közlekedésnek. Az évről évre növekvő létszámú megmozdulás az utóbbi időben akkorává nőtt, hogy a rendelkezésre álló időkeret alatt nehezen ért mindenki végig a távon. Ráadásul idén szeretnék összehozni a legnagyobbat.

A szervezők azért teszik le a lantot, mivel szerintük elérték a célt: rávilágították mind a döntéshozók, mind a lakosság figyelmét, hogy kerékpáros közlekedés igen is valós alternatíva. A kilenc évvel ezelőttihez képest megsokszorozódott a kerékpáros forgalom a fővárosban, a kerékpáros infrastruktúra gyorsan bővül (igaz, még mindig mesze elmarad például a bécsi helyzettől), és a Bringázz a munkába! programnak hála egyre többen térnek át szinte végleg erre közlekedési módra (az utazásokat és a telet kivéve). Azonban mindeközben a Magyar Kerékpárosklub (MKK) komoly gondokkal küzd, és a szervezők szerint a Critical Massra való koncentrálás elveszi az időt és az energiát az MKK-tól. Pedig a szakmai munkák jó részét ők végzik.

Szakmai munkára viszont szükség van: nem csak azért, hogy néhány, mémként is terjedő, katasztrofálisan kivitelezett kerékpárút-építést elkerüljenek, hanem azért is, hogy megoldást találjanak arra a problémára, hogy jelenleg a kerékpárosok kiemelten sok balesetet okoznak. A KSH baleseti statisztikai szerint minden közlekedési baleset 13 százalékát a kerékpárosok okozzák, ami közlekedési részarányukhoz viszonyítva a legrosszabb eredmény, minden más közlekedési módozathoz képest. Egyre többen kerékpároznak, és egyre nagyobb igény van a kerékpárbarát szemlélet elterjedésére, és a kerékpárbarát fejlesztésekre, melyekért a legtöbbet az igazi bringások tehetnek.