Kerékpárok és a KRESZ

Aki kerékpárra pattan, annak nem kötelező tisztába lennie a KRESZ előírásaival, elvégre abból vizsgát sem kell tennie, azonban megszegésért súlyosan megbüntethetik a rendőrök.

Valószínűleg ez az egyik oka, hogy a kerékpárosok jóval több balesetet okoznak közlekedési részarányukhoz viszonyítva, mint bármilyen más gépjármű, vagy a gyalogosok. Ráadásul a rendőrök is igen gyakran büntetik őket, legfőképp szabálytalan irányváltoztatás, és a kötelező felszerelések elmaradása miatt. Ugyanis egy kerékpáron városi közlekedés során a következőknek kell rajta lenniük a bicajon: fehér első lámpa, piros hátsó lámpa, egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő (prizma), két, egymástól független fék, csengő, borostyán sárga színű küllőprizma legalább az első keréken. Ez este, lakott területen kívül fényvisszaverő mellényel is bővül.

Részegség és biztosítás

Sokan félreértelmezik azt a rendeletet, amely alapján a drótszamárral hajtók vezethetnek alkoholos, de nem ittas állapotban. Legalábbis ezt látszik igazolni az a tény, hogy a húsvéti nagyellenőrzés során több részeg kerékpáros akadt fenn a rendőrség szűrőjén, mint autós. Sokan azt se tudják, hogy főúton ismét zéró tolerancia lép életbe. Kerékpár biztosítással csak elvétve védik magukat a bringások, pedig az Aegon számukra kifejlesztett új terméke kifejezetten az ő igényeikre van szabva, és a kerékpárlopás egyre nagyobb divattá válik - lakatok ide, vagy oda. Ráadásul felelősség biztosítással is csak mindössze 10 százaléknyian rendelkeznek.