Egyre erősödik a Shopping turizmus

Az utazás egyre olcsóbbá, és egyre hétköznapibbá válásával egyenes arányban erősödnek azon turisztikai irányzatok, amiknek központjában nem a világ egy másik résznek megismerése, vagy új élmények gyűjtése áll.

Ilyen a bevásárlásra alapuló - pontosabban kifejezetten azon céllal kiötlött - shopping turizmus is. Ezek az utazások leginkább a módosabbak kiváltságai - céljai általában a divat fővárosa, Párizs, vagy Amerika egy híresebb bevásárló utcája, de kisebb tételekben már itthon is egész sokan csináljuk.

Nem kiváltságos

Ha valamit nagyon olcsón akarunk beszerezni, akkor mi magyarok hajlamosak vagyunk a keleti határ felé menni, és ott egy környékbéli nagyvárosban megvásárolni azt, ami éppen kell (természetesen minél közelebb vagyunk a határhoz, annál gyakrabban ejtünk meg ilyen utazásokat). A felmérések szerint igen sokan utaznak Németországba és Burgenlandba is, leginkább műszaki cikkek, vagy gépjárművek vásárlása okán. De itthon a „dubaiozás” nem csak a kétes hírű hölgyek körében divat, hanem felső tízezer tagjai közül is sokan járnak oda vásárolni. A probléma az, hogy vásárlási céllal történő utazás során kevesen kötnek utasbiztosítást, pedig ekkor is ugyanúgy megsérülhetnek, és ilyenkor utasbiztosítás híján még egy drágább bevásárló körútnál is jóval többet hagyhatnak ott a helyi egészségügyi intézményekben.