Élet a Malév után

Hiába szűnt meg Magyarország egyetlen nemzeti, saját tulajdonú légitársasága, a turistaszezon idén is bekövetkezik, amely során magyarok százezrei fognak repülőre ülni, és elhagyni az országot pár nap, esetleg hét felhőtlen nyugalom, kényelem és egzotikus kalandok reményében.

Csakhogy nem mindegy mennyiért teszik mindezt, ugyanis a Malév bedőlése után jócskán növekedtek az utazási költségek. Bár az utasbiztosítások árai nem változtak érdemben (bármi is volt a jegyekkel kapcsolatos botrányban), de jegyárak- különböző okok miatt - emelkedésnek indultak.

Költségnövekedések okai

Az egyik legfájóbb pont az, hogy a Malév eltűnésével több, mint tíz ország lett közvetlenül elérhetetlen a Ferihegyről (köztük Szentpétervár, Skopje, és egyéb fontosabb városok). Emiatt több helyen átszállásokkal, illetve nem épp hazánkra kalibrált árszabású légijáratokkal kell utaznunk, amely nagyban megdrágítja az utazást (a New Yorki közvetlen járat eltűnés például átlagban 100.000 forintos díjnövekedést eredményez a legtöbb Amerikába induló utas számára). A másik ok, hogy a járatok zsúfoltabbak lettek, így kevesebb az utazás előtt pár nappal kínált last minute utak száma, és ezeket is kisebb kedvezménnyel adják. A harmadik pedig, hogy a Malév helyét főleg fapados cégek vették át, így aki első osztályon kíván utazni, annak gyakran Bécsből kell indulnia.