Utasbiztosítás: győz a net, veszítenek az utazási irodák

Egy nagy biztosításokkal foglakozó szervezet által a nyaralási szezon közepén készült felmérés érdekes tendenciákra hívja fel a figyelmet az utasbiztosítások kapcsán. Ezen egyike, hogy kritikusan csökken az utazási irodáknál megkötött utasbiztosítások száma - ez annak ellenére egyértelmű, hogy sem az utazási irodák, sem a biztosítók nem adnak ki számszerűsített adatokat.

Ennek egyik oka az utazási szokások változása: egyre többen indulnak útnak saját szervezést követően, és nem valamelyik utazási iroda ajánlatára ráharapva. Eme tendencia legfőbb oka az internet professzionális használatának terjedése. Elvégre egy hely némi angol nyelvtudással felvértezve több szempont alapján - beleértve más turisták elmondását is - leellenőrizhető, így tényleg azt a helyet választhatjuk ki, ami számunkra a legmegfelelőbb. Ráadásul fel se kell állnunk székből, ha szállást és repülőjegyet akarunk foglalni. Az sem utolsó szempont, hogy ezzel a módszerrel még spórolni is lehet.

A másik tendenciához szintén az internethez van köze: ugyanis érzékelhetően emelkedik az interneten kötött utasbiztosítások száma - még azok között is, akik az utazási irodák ajánlataival mennek külföldre. Ennek a felmérés szerint két oka van: egyrészt egyre több biztosító kínál online szerződési lehetőséget, ami főleg kényelmi szempont. Másrészt az internetes ár-és szolgáltatás összehasonlítókkal mindenki megtalálhatja a számára legideálisabb és egyben legolcsóbb megoldást - amire természetesen az utazási irodák képtelenek. Így az online alkuszok folyamatos és kitartó kötésszámról számolnak be, évente átlagosan meg másfélszerezik számadataikat. Ezzel együtt az is megfigyelhető, hogy náluk egyre többen kötnek drágább, de a legolcsóbbaknál sokkal szélesebb körű utasbiztosítást.