Hogyan kerüljünk el síbaleseteket?

Évente több százezer honfitársunk kerekedik fel, hogy síeléssel, vagy egyéb téli sporttal üsse el az időt - ám sokuk közülük sajnos valamilyen egészségügyi sérüléssel végzi.

Íme némi útmutató-segédlet ahhoz, hogy miképp ússzuk meg a téli kalandot épp bőrrel.

- Ha eddig nem éltünk valamilyen aktív sportéletet, akkor azt ne síeléssel kezdjük el: a téli kaland előtt két-három héttel kezdjük el a rendszeres testedzést, hogy szervezetünk hozzászokjon a fokozott megterheléshez. De ha már aktívan sportolunk, síelés előtt akkor se felejtsünk el bemelegíteni, utána pedig lenyújtani.

- Megfelelő védőfelszerelést használjunk: UV-szűrős szemüveg, bukósisak, térd és könyökvédő, valamint olyan ruha, amely bár légáteresztő, de a hőt benn, a nedvességet pedig kinn tartja.

- Tartsuk be a sípálya szabályait, felfelé csak kijelölt úton haladjunk, megállásnál húzódjunk a pálya szélére, és lassítsunk beláthatatlan kanyarok előtt.

- Frissen hóágyúzott pályát, ha lehet, kerüljük el.

- Kössünk indulás előtt síbiztosítást, ugyanis ha minden figyelmünk ellenére bármi baj történik, akkor a síbiztosítás fedezi az orvosi és szállítási költségek akár több millió forintos számláját is. Síbiztosításunkat legegyszerűbb interneten, síbiztosítás kalkulátorral megkötni.